Wat is Welkom terug in NL?

De promotiecampagne Welkom terug in Nederland was een co-creatieproject van zelfstandige marketing- en communicatieprofessionals die allen actief zijn in de toerisme-, recreatie- en gastvrijheidssector. Het idee voor de campagne ontstond eind maart 2020, waarna in korte tijd diverse specialisten aanhaakten om hun expertise en ervaring vrijwillig en belangeloos in te zetten. Met dit initiatief wilden zij de door de coronacrisis zo hard getroffen branche, waar zij allen ‘schatplichtig’ aan zijn, ondersteunen.

Wat doe ik hier? 

Als mede-initiatiefnemer had ik een rol in de werkgroep. Hierbij onderhield in contact met de contentmakers en hebben ik een groot deel van de organisatie van de zeven Instameets gecoördineerd.

Resultaten

De online promotiecampagne ‘Welkom terug in Nederland’ is succesvol afgesloten. Met de belangeloos opgezette campagne en een (gesponsorde) investering van slechts 2.500 euro werd in amper zes weken tijd een bereik op (social) mediakanalen van ruim 9.5 miljoen mensen gerealiseerd. Het op woensdag 3 juni geopende Instagramkanaal groeide organisch van nul tot ruim 2.290 volgers. De hashtag #WelkomteruginNL realiseerde in de periode van 3 juni – 15 juli 2020 een bereik van bijna 510.000 mensen.

Heeft jouw project ook begeleiding nodig?

Natuurlijk kunnen we jouw project ook begeleiden en uitvoeren!