Must Read #9
Tijd voor een nieuwe Must Read! Er wordt volop gepubliceerd over bloggers, contentmarketing en start-ups. Ik las vakblogs, nieuwssites en kranten en selecteerde een reeks interessante artikelen. Hierbij een nieuwe selectie!
-
Het manco van de reisblogger – verscheen op Travelnext.nl
Collega van Liberation Route Europe, Jeroen van Wieringen stelde in zijn eerste blogpost ‘het fenomeen reisbloggers’ ter discussie. Met een historisch aantal reacties op Travelnext.
-
Betaalde blogs misleiden consument – verscheen in Trouw
De grenzen tussen betaalde content op blogs en user generated content vervagen. De initiatiefnemers van de Reclamecode Social Media doen een oproep voor meer zuivere reclame.
-
Reclame en Blogs – (on)Trouw in het vermelden van reclame – verscheen op Charlotteslaw.nl
Juriste Charlotte Meindersma en auteur van het boek ‘Wetboek voor Bloggers’ schreef een passende reactie op het artikel in Trouw.
-
Contentmarketing op orde? Tijd voor een social brand utility! – verscheen op Marketingfacts.nl
Gonnie Spijkstra laat ons nadenken over de vervolgstappen van contentmarketing en belicht het begrip “Brand Utility”. Functionaliteiten die het leven van consumenten verbetert en je een organisch bereik geeft. Een aantal mooie voorbeelden van Nike en Uber ondersteunen dit verhaal.
-
De toekomst van online travel is een massa van niches – verscheen op Twinklemagazine.nl
Twinkle Magazine ondervroeg Martin van Kranenburg naar de trends in online travel. De toekomst volgens Martin: een massa van niches!
Lees het artikel-
Airbnb’s New Apple TV App May Be the Ultimate Interactive Catalog for the Armchair Traveler – verscheen op Skift.com
Een revolutie te noemen: AirBnb treed letterlijk de huiskamers in door een nieuwe samenwerking met Apple TV. Vanaf de bank dus je accomodatie zoeken.
-
Zo personaliseer je jouw website met liquid content – verscheen op Frankwatching.com
Personalisatie kan ver doorgevoerd worden. Bijvoorbeeld met liquid content oftewel een website die zich op basis van het bezoekers profiel aanpast. Een leuke case voor een theater en de voordelen en nadelen op een rij.
-
SEO bij TravelBird: “Content creëren waarmee we ons onderscheiden, wordt een uitdaging” – verscheen op Marketingfacts.nl
Een interessant kijkje in de keuken bij Travelbird en hun cross country SEO strategie.
-
Adverteren op Instagram nu mogelijk voor grote en kleine bedrijven – verscheen op Dutchcowboys.nl
Een grootse ontwikkeling in marketingland… Adverteren is nu mogelijk op Instagram. Een blik op de mogelijkheden en de eerste campagnes met launch partners in Nederland.
-
All-exclusive contentmarketing: consument wil avontuur – verscheen op Travelnext.nl
Voor all exclusive reizen, oftewel zelf alles organiseren, is er een grote behoefte aan contentmarketing. Lobke Elbers onderzocht welke praktijkvoorbeelden er al zijn.
-
WTM London 2015- Conference Guide for Bloggers – verscheen op Sunnyinlondon.com
Nog een maandje voordat de WTM in Londen start. SunnyinLondon.com maakt een handige guide voor bloggers.
-
Twitter-case: hoe creëer je online awareness voor een doodsaai product? – verscheen op Marketingfacts.nl
Een overlijdensrisicoverzekering, ook deze markt probeert via Twitter leads te genereren. Een interessante case van Zwitserleven.
-
Bloggers zijn uit: zo betrek jij ‘influencers’ bij je marketing – verscheen op Frankwatching.com
Een verslag van de presentatie van Jolique van IloveFashionbloggers.com op de Social Media Week in Rotterdam. Belangrijkste keytake away: het draait niet meer om de blog maar de blogger als influencer.