Must Read #7
Constant verschijnen er op blogs, nieuwssites en ouderwetse kranten interessante artikelen die je moet lezen. Omdat ze leuk, interessant, vernieuwend of verdiepend zijn aan het vak dat we beoefenen. Ik heb ze voor je verzameld en publiceer wekelijks een aantal favorieten.
-
Will TripAdvisor Be the Next Airbnb? It Seems to Be Trying – verscheen op Skift.com
Een interessante ontwikkeling… Flipkey één van de dochterondernemingen van TripAdvisor is begonnen met de verhuur van private kamers en huizen voor vakanties in New York.
-
New travel planning tool takes web pages and turns them into itineraries – verscheen op Mashable.com
Een oneindige bucketlist heeft bijna iedereen maar voor het plannen van je aankomende reis is er nu een handige tool gelanceerd: Bucket. Deze geeft je op basis van een webanalyse suggesties voor restaurants, activiteiten en bars op de bestemmingen die je gaat bezoeken. En het ziet er visueel fraai uit!
-
Op vakantie naar Tsjernobyl – Verscheen in NRC Next
Thanatoerisme oftewel op reis plekken bezoeken waar mensen zwaar te leiden hebben gehad en nu een plek van herdenken zijn. Plekken als Ground Zero, Auschwitz en Tsjernobyl vooral een jonge generatie is geïnteresseerd om deze plekken te bezoeken. Een nieuwe trend?
-
Onderzoek: wat kun je vragen voor een gesponsorde blog? – verscheen op moreplease.nl
Noraly heeft onderzoek gedaan onder 106 30-plus bloggers. Daaruit zijn interessante resultaten gekomen en daarmee ook inzicht wat bloggers nu voor hun gesponsorde blogs vragen.
-
Why Snapchat Matters – verscheen op adventurouskate.com
Steeds meer travelbloggers ontdekken Snapchat als aanvulling op hun andere social media. Na wat expirimenteren deelt full-time travelblogger Kate van Adventurouskate.com haar ervaringen.
-
Er bestaan zo vreselijk veel interessantere vloggers dan Enzo Knol – verscheen op Vice.com
Enzo Knol is door zijn dagelijkse vlogs bekend en rijk geworden. Echter zijn er nog veel meer onbekende interessante vloggers. Vice.com heeft een aantal andere vloggers op rij gezet.
-
‘Saai’ bedrijf? Ook jij kunt spannende content maken: 7 gouden tips – verscheen op Frankwatching.com
Ook voor saaie bedrijven zijn er genoeg kansen met contentmarketing. 7 tips op rij en een aantal praktijkvoorbeelden.