Must Read #38
De online wereld in de leisure sector staat maar niet stil. Nieuwe tools, podcasts en natuurlijk nieuwe facts. Heb je de afgelopen weken in het virtuele bos weer wat ontwikkelingen gemist? In deze must read zet ik ze voor je op een rij.
Hotelchamp lanceert online platform voor directe hotelboekingen
Onafhankelijk van de bookingsplatforms presenteert Hotelchamp nu een online platform voor directe hotelboekingen. Het is een handige tool voor hoteliers om bookingen te genereren en data te verzamelen.
Lees hier meerKlm deelt vluchtinfo via Twitter en WeChat
KLM zet weer flinke stappen bij hun customerservice. Als eerste airline delen ze namelijk vluchtinfo via Twitter en WeChat. Jouw boekingsbevestiging, incheckinfo, instapkaart en vluchtstatus worden automatisch naar je account verstuurd!
Lees hier meerAirbnb trekt meeste bezoekers; Booking.com heeft hogere conversie
Hoteliers zijn vaak erg bang voor Airbnb en OTA’s als Booking.com. Airbnb trok in het eerste kwartaal 106,9 miljoen bezoekers, een groei van 31%. Booking.com heeft echter wel een hogere conversie.
Lees hier meerWat je in 2017 allemaal moet weten over Facebook
Facebook, we kunnen als marketeer niet meer zonder. Het platform is volop in ontwikkeling. Lees een verslag van het Congres Facebook Marketing om alle nieuwe insights te lezen.
Lees hier meerDelta Painted Exotic Locales on a Brooklyn Wall for Singles to Snap Selfies Like They’re World Travelers
Een toffe campagne van Delta Airlines en Tinder in Brooklyn. Singles kunnen namelijk bij een levensgrote muur met foto’s van bekende toeristische plekken selfies maken zodat ze er uit zien als echte wereldreizigers, want dat is wel zo aantrekkelijk op je profiel.
Lees hier meerHoe deze designer restaurants in New York viral laat gaan
Een goed design kan je als restaurant goed op de kaart zetten en zelfs viral laten gaan. In deze inspiratieblog van Samsung lees je hoe een designer dit voor meerdere restaurants in New York aanpakte.
Lees hier meerDeze 25 Nederlandse Facebookpagina’s hebben de meeste interactie
Altijd leuk om te weten… welke bedrijven doen het nu goed op Facebook. En helaas zijn het geen reisbedrijven.
Lees hier meerHow food brand Tasty is a template for BuzzFeed’s vertical expansion
Tasty is een van de platforms van Buzzfeed en is het voorbeeld waar mee het enorme platform zich in de breedte vergroot. Voor wat meer insights lees je dit artikel.
Lees hier meerTrage reissites verlagen mobiele conversie
Dat de snelheid van de je website meespeelt in de vindbaarheid op Google is niet nieuws. Maar het beinvloedt ook je mobiele conversie, zo bericht Google zelf.
Lees hier meerJe hebt een nieuwe privacyverklaring nodig voor 25 mei 2018
Ja je leest het goed, iedereen moet een nieuwe privacyverklaring krijgen. Dit heeft te maken met Europese richtlijnen. Iedereen die iets met data in de vorm van e-mailadressen doet, moet dit op zijn/haar website hebben.
Lees hier meer
De stand van podcasts en de beste podcasts voor marketeers op een rij
Podcasts werden dit jaar aangekondigd als dé marketingtool voor het jaar. Hoe staat het er nu echt voor? Plus allerlei handige podcasts die je als marketeer zeker moet luisteren.
Lees hier meerThe Latest YouTube Stats on When, Where, and What People Watch
En ook dit artikel geeft je een handig overzicht van de laatste YouTube statistieken. Wanneer, waar en waar kijken mensen naar.
Lees hier meer