Must Read #34
Na de feestdagen mag het werk weer opgepakt worden, en waar sta je liever mee op dan met een goede kop koffie en extra lange must read van afgelopen weken? Wat moet je echt niet gemist hebben op marketinggebied en wat zijn de nieuwste trends anno 2017?
Social media anno 2017: alle cijfers over Facebook, SnapChat en Instagram en meer
Een redacteur van Marketingfacts doet het iedereen even voor: een overzicht van alle cijfers over de socialmediaplatformen, wereldwijd én in Nederland.
Lees hier snel verder!Schiphol steekt app in nieuw jasje
Schiphol is to aan vernieuwing: de luchthaven wil door het inzetten van slimme technologie het reisproces verbeteren en passagiers meer inzicht en controle geven over hun vliegreis.
Lees hier snel verder!
Hoeveel tools er ook zijn voor online video, de focus moet liggen op het verhaal
Het is eigenlijk niet meer voldoende om je in video en contentmarketing maar op één specialisme te richten. Marketeers moeten zorgen dat ze breed ontwikkeld zijn. JW Schram is freelance regisseur en producent van mediaproducties, zowel voor online als televisie. Als je als videoproducent de inhoud weet te pakken en de juiste vorm, zijn er heel veel kansen.
Lees het artikel
Airbnb gaat vliegtickets verkopen
Airbnb is naar verluidt bezig met de ontwikkeling van een boekingsplatform voor vluchten. Het is een logische stap gezien de ambitie van Airbnb om de ‘one-stop shop’ voor vakanties te worden.
Lees verder
Selfie-app Snapchat werpt zich op als verticale tv voor tieners
Snapchat wil niet enkel afhankelijk zijn van de beelden die gebruikers op het platform posten. Het timmert ook actief aan inhoud. De deal met de entertainmentreus Disney is daarvan het perfecte voorbeeld. ABC, de televisietak van Disney, gaat voortaan miniseries op maat van het tienerpubliek maken.
Goede tijden voor modeketen WE
Modeketen WE doet goede zaken deze feestdagenperiode, met dank aan een voor Nederland ongekende marketingcampagne. Het bedrijf kocht een verhaallijn in de hitserie Goede Tijden. ‘Ingenieus’, zeggen experts.
Lees meer
Facebook voegt live audio toe
Op dit moment is het alleen mogelijk om live te gaan op Facebook als je een video maakt. Van publishers en bedrijven die aan audio voldoende hebben, wordt nu dus nog gevraagd creatief te zijn. Vanaf begin 2017 komt hier een einde aan. Facebook is nu nog vol aan het testen maar verwacht de nieuwe feature Live Audio in het begin van het nieuwe jaar beschikbaar te maken voor alle Facebook-gebruikers.
Lees verder
5 vragen aan: Martin de Boer, Corendon
Elke maand stelt Kevin Lamers van Buzzcaption 5 vragen over (social)mediamonitoring (SMM) aan een expert op het gebied van communicatie en reputatiemanagement. Deze maand 5 (of eigenlijk: 6) vragen aan Martin de Boer, marketing director bij Corendon, én aan zijn collega Daisy Homoet-Mijnals, pr-manager.
Lees meer