Must Read #29
In de must read van deze week komen bedrijven als Airbnb, Twitter, Snapchat en Google weer aan bod. Zo is de vraag bij Airbnb hoe zij hun stijgende lijn kunnen volhouden, uit onderzoek is gebleken dat mobile first echt heel belangrijk is en waarom Snapchat meer potentie heeft dan Twitter. Daarnaast is Book on Google gelanceerd, een nieuw boekingssysteem dat ervoor moet zorgen dat bezoekers langer op Google blijven in plaats van doorklikken naar een OTA.
Hoe kunnen we Airbnb redden?
Met maar liefst een 4e de plaats bij de tien hoogst gewaardeerde start-ups ter wereld is Airbnb een van de snelst groeiende bedrijven. Ze hebben een marktwaarde van zo’n 25,5 miljard dollar. Maar hoe kan Airbnb deze stijgende lijn volhouden, zij staan voor groei met behoud van identiteit en concurrentievoordeel. In dit artikel lees je hun strategie en commercials waarbij zij denken dit vol te houden, wat denk jij?
Lees verder
IMAX opent virtual reality bioscoop
In Manchester wordt bij IMAX een virtual reality bioscoop geopend. Bezoekers kunnen hier kiezen voor korte films van 5-15 minuten waarbij zij een virtual reality bril op hebben.
Lees hier verder
Mobile first
Diverse onderzoeken onderschrijven vanuit verschillende invalshoeken het belang voor marketeers om ‘mobile first’ te gaan denken en opereren. Ondanks het feit dat niet alle leeftijdscategorieën helemaal ‘mobile’ zijn, zijn goed werkende mobile responsive templates in je e-mail marketingberichten en -campagnes zijn een absolute must.
Waarom Twitter in Silicon Valley’s loser poule zit
Twitter heeft het nakijken op Snapchat, het heeft de grootste moeite overeind te blijven terwijl Snapchat als bedrijf blijft groeien. Twitter heeft moeite om zichzelf te verkopen, het groeit niet meer en heeft volgens velen haar mojo verloren. Lees hier de column van professor Steven Davidoff Solomon.
Antwoorden voor hoteliers: Book on Google
Google heeft een nieuw transactiesysteem gelanceerd: Book on Google. Dit om bezoekers langer op Google te houden in plaats van ze door te sturen naar hotelwebsites of online travel agencies. Lees hier de antwoorden op de van hotels belangrijkste vragen.
Lees verder
Verwacht niet te veel van hotelgasten
Alice (de hotel service app) heeft onderzoek gedaan naar hoe lang gasten moeten wachten op een reactie van hotels via verschillende mediakanalen. Hoe dat zit lees je hier:
Lees meer
9 misstappen bij influencer marketing en hoe je ze voorkomt
- Influencer marketing als verkoopkanaal zien
- Alleen aan periodieke influence marketing doen
- Alleen naar het bereik kijken
- Geen goede match zoeken
- Zelf niet aan de slag gaan
- Een agency als enige mogelijkheid zien
- Influencer marketing als te duur zien
- Niet reposten
- Niet verder kijken dan je neus lang is
De vernieuwing van The Verge
The Verge jubileert op 1 november en vernieuwd daarom hun hele merk voor de komende 5 jaar. In dit artikel leggen zij uit welke stappen en technieken zij hebben ondernomen en wat hier de redenen voor zijn.
Lees meer
De laatste social media ontwikkelingen op een rijtje
Pinterest introduceert meer targetting opties voor advertentiecampagnes, Periscope lanceert een nieuw live-videosysteem, Facebook introduceert meer opties voor hun instant artikelen en nog veel meer, lees het op socialexaminer.com
Lees hier de laatste ontwikkelingen
12 social media-trends die 2017 gaan domineren
- It’s all about your smartphone
- Conversie attributie bovenaan de agenda
- Automation doet zijn intrede
- Heeft Twitter de strijd verloren?
- Video rules de game en nog live ook
- Adblockers pushen drang naar kwaliteit
- Fast and furious
- Social media trekt tv-budget naar zich toe
- De herleving van always on content
- De influencers-bubbel barst (deels)
- Pay to play: bereik wordt duurder, maar relevanter
- Battle tussen Facebook (+ Instagram) en Snapchat neemt toe