Must Read #28
In de vorige must read kon je lezen over de nieuwste ontwikkelingen in de reisbranche, deze week is vooral de technologie weer in opspraak. Snapchat, Facebook, Google en de toekomst van kranten, hoe zit het daarmee? Je leest het hieronder!
Snapchat lanceert een bril waarmee je video’s kan opnemen
Het lijkt op het eerste gezicht een normale zonnebril, maar als je de bril opzet en op een knopje aan de zijkant drukt, neemt het 10 seconden een video op. De ‘Spectacles’ is het eerste hardware product van SnapInc. Hiermee zegt CEO Spiegel dat dit een mogelijkheid is om zijn applicatie los van de smartphone te gebruiken.
Lees verder
Wat is de oorzaak van de dalende populariteit van kranten, Google of Facebook?
Dit Engelstalige artikel laat zien hoe de krantenjournalistiek de laatste jaren is gekelderd. Daarbij is vaak de vraag gesteld of dit de schuld is van Google of Facebook. Het artikel laat zien dat de daling van kranten al eerder begon dan de groei van Facebook en Google, lees snel verder!
Lees hier verder
Facebook gaat met ‘Workplace’ de concurrentie aan met Slack en Yammer
Maandag heeft Facebook hun nieuwste versie van Facebook Workplace gelanceerd. Hiermee gaan zij de strijd aan met platformen als Slack en Yammer om de chat en samenwerkingen met bedrijven te supporter. Op dit moment gebruiken meer dan 1000 bedrijven de tool wat eerder bekend stond als ‘Facebook at work’.
Lees meer
Nieuwe organisatiehype zorgt voor vragen
Wel eens gehoord van agile, squads of quality circles? Dit zijn termen uit de zoveelste nieuwe organisatiehype. ING zegt ook te willen werken als Spotify, maar werkt dit allemaal wel zo goed en hoe gaat het überhaupt in zijn werk?
Lees verder over deze organisatiehype
In de krant is het nooit meer gisteren, vandaag of morgen
Misschien heb je het niet direct gemerkt, maar woorden als gisteren, vandaag of morgen worden nauwelijks meer gebruikt in kranten. De woorden moesten minder context-afhankelijk worden omdat het nieuws snel verandert, deze worden nu vervangen door namen van weekdagen.
Lees hier waarom
Welkom in area 404, de snoepwinkel van Facebook
Je zou het misschien niet verwachten, maar Facebook heeft een eigen laboratorium genaamd ‘Area 404’. Daar staan grote machines waarmee Facebook onder andere eigen hardware mee maakt. Hierin is bijvoorbeeld het onbemande vliegtuig Aquila gebouwd, dat draadloos internet uitzendt boven afgelegen gebieden. Naast een vliegtuig bouwen zij ook wifi-antennes en de VR-dochter van Facebook: Oculus.
Lees hier hoe dit past in de visie van Mark Zuckerberg