Must Read #25
Laatst nam ik je mee in de wereld van toerisme, innovatie en impact. Deze week haken we bij ensanne in op visuele media, emoji’s, het nieuwe recensie onderdeel van KLM en de ontwikkeling dat de reisbranche meer geld uitgeeft aan mobiel adverteren in zoekmachines, lees mee!
De rol van visuele media voor jouw merk: uitdagingen en oplossingen
De CMO Council heeft een onderzoek gedaan naar de rol van visuele media in de storytelling van merken. Hieruit kwam o.a. dat de creativiteit van content één van de belangrijkste onderdelen van visuele media is. Het onderzoek laat onder andere een duidelijk beeld zien hoe marketeers denken over visuals, waarom deze van groot belang zijn en hoe je visuals op een goede manier kan integreren in je content strategie.
Lees het artikel
Kleur bekennen met emoji
Het is relatief nieuw dat een merk dat op de bres springt voor een maatschappelijke kwestie. In het verleden bemoeiden grote bedrijven zich doorgaans niet met controversiële thema’s, uit angst om klanten te verliezen. Dit artikel haakt in op de maatschappelijke kwestie die de veranderingen van emoji’s met zich meebrengen en wat dit voor merken kan betekenen.
Lees meer
Zie je dan niet wat Google ziet?
Het nieuwe boek van Martijn en Tokmetzis, beiden journalist bij De Correspondent, vertrouwen de datahonger van overheden en bedrijven niet. Ze pleiten ervoor dat onze privacy beter beschermd wordt. En dat mensen bewuster omgaan met het verstrekken van persoonlijke gegevens.
Het interview lees je hier!
Waarom de wereld Silicon Valley haat
In Silicon Valley zitten de machtigste technologiebedrijven van de wereld. Ze krijgen alles voor elkaar en als je alle trends bij elkaar optelt, lijkt het onvermijdelijk dat Silicon Valley zal uitgroeien tot de machtigste regio ter wereld. Dit zal ten koste gaan van zo’n beetje de hele rest van de wereld. Lees in dit Blende artikel wat de gevaren zijn en waarom de wereld Silicon Valley haat.
Lees via Blende
KLM maakt recensies onderdeel van boeking
Sinds juni toont KLM klantbeoordelingen van vluchten wanneer iemand op zoek is naar een vliegticket op KLM.com. Met Rate My Flight kiest de luchtvaartmaatschappij er bewust voor om geen gebruik te maken van bestaande recensiesites zoals TripAdvisor. Maaike van der Horn en Jan Willem Kluivers van Air France-KLM vertellen waarom.
Lees hier verder
Reisbranche geeft meer geld uit aan mobiel adverteren in zoekmachines
Op de Nederlandse reismarkt wordt een steeds groter deel van het marketingbudget uitgegeven aan zoektermen gerelateerde advertenties op mobiele apparaten.
Lees meer