Must Read #24
In deze nieuwe Must Read staan vooral marketingtips voor na de vakantie klaar. Je bent er weer even lekker tussenuit geweest en hebt op je favoriete vakantiebestemming misschien niet de nieuwste ontwikkelingen gevolgd. Lees deze artikelen en tips om weer fris van start te gaan!
-
Acht tips voor appnotificaties die wél werken
- Verleid tot de opt-in
- Zet aan tot actie
- Wek de nieuwsgierigheid
- Kies de juiste timing
- Optimaliseer de frequentie
- Personaliseer op basis van gedrag
- Herhaling is dodelijk
- Tijdelijke aanbieding
-
Boost Jouw Off-Page SEO Met Deze Handige Link Building Tips
Voorbeelden hiervan zijn link building en het gebruik van social media. Bij off-page SEO wordt jouw website door de zoekmachine niet beoordeeld op wat jij biedt, maar op hoe anderen over jou denken. Wordt er bijvoorbeeld veel over je gesproken of linken andere sites veel naar jouw sites en jouw informatie?
Lees het artikel
-
NBTC Holland Marketing describes their approach to partnerships and key challenges for DMO’s
Een Engelstalig artikel over NBTC Holland Marketing dat een sterke kijk op hun samenwerkingspartners, opstartmoedellen, samenwerking met Airbnb. Daardoor zijn zij een rijzend voorbeeld voor de veranderende toerismebranche. Jos Vranken verteld in een interview wat de visie van NBTC Holland Marketing is.
-
Toerisme steeds belangrijker in Nederland
Het toerisme wordt een steeds belangrijker deel van de Nederlandse economie. De bestedingen van vooral buitenlandse toeristen groeien hard. In de gehele toerismesector werd vorig jaar 73 miljard euro uitgegeven, daardoor is het aantal banen in de toerismesector ook gestegen.
Lees het artikel-
Fuck bereik. Uitgevers, ga voor impact.
Gonnie Spijkstra schrijft een artikel over impact bij marketeers. “Voor middelmaat is geen plek. Nergens. Niet in de retail, en zeker niet in de media, waar zoveel nieuws gratis verkrijgbaar is. Titels zouden zich niet naar elkaar, maar juist naar buiten moeten bewegen. In plaats van het maken van inwisselbare content, lijstjes, virals die op alle Nederlandse sites staan, zouden ze juist extremer moeten worden in hun missie, het ‘waarom je doet wat je doet”.
-
Zo innoveer je net zo snel als Airbnb, Uber & Google
De wereld verandert steeds sneller, lees in dit artikel 7 tips waardoor je snel kan blijven innoveren zoals de grote jongens.
- Bouw iets waar mensen verliefd op worden
- Denk in problemen in plaats van markten
- Denk 10x, niet 10% beter
- Ga naar buiten
- Verspil geen tijd aan onbelangrijke details
- Experimenteer
- Stuur storytellers de laan uit