Must Read #19
Deze maand heb ik weer nieuwe artikelen gelezen die ik jullie niet wil onthouden: hotels nemen het op tegen de macht van de online travel agencies, de effecten van Ads op Youtube, Adblockers zijn in opmars en Skyskanner introduceert hun eigen Facebook Messenger bot. Genoeg redenen om deze must read artikelen allemaal in een keer te lezen!
- Strijd tussen hotels & online travel agencies ontvlamt
Veel hotels kiezen voor zichzelf en bieden daarom via hun eigen websites de ‘beste prijsgarantie’. Zo garanderen de hotels dat op externe websites (zoals Booking.com en Expedia) geen goedkopere prijzen te vinden zijn. Lees in het artikel verder over voorbeelden van campagnes en de reacties van de online travel agencies.
Lees het artikel-
De effecten van advertenties op YouTube
Advertenties waarbij vrouwen opvallen maken niet alleen indruk, ze laten deze ook achter. Ze worden meer bekeken, gedeeld en onthouden. De CEO van YouTube (Susan Wojcicki) legt in dit artikel uit waarom dit een grote kans is voor merken en creatieve bedrijven.
- Wie wacht er nog op online advertenties?
Steeds meer Adblockers zijn in opmars, zo’n 6 procent van alle internetgebruikers vluchten voor de overdaad aan online advertenties. Gratis websites voelen hiervan de groeiende populariteit in hun portemonnee. Diverse krantensites blokkeren bezoekers met een Adblocker.
- De impact van Airbnb op online travel agencies
Een van de grootste marktonzekerheden van 2016 is hoe Airbnb’s groei de totale reiseconomie beïnvloedt. In dit artikel lees je hoe snel zij gegroeid zijn en wat dit betekent voor online travel agencies en andere reisaanbieders.
- Reisaanbieders zijn nog lang niet allemaal zo gemoderniseerd als we denken in 2016
Het online beleid is niet bij alle reisaanbieders zo gelikt als bij anderen. Sommigen hebben niet eens een eigen e-mailadres en verzenden vanuit Gmail. De technologische revolutie is er een waarbij zeker de hospitalitybranche mee moet kunnen gaan. Anders wordt de tweedeling van moderne en oubollige (offline) bedrijven steeds groter, met de toeristen van nu zullen de goed online ontwikkelde reisaanbieders het van de anderen winnen.
- Skyscanner introduceert de Facebook Messenger bot
Tegenwoordig wordt het steeds normaler om met de zo genaamde bots te chatten dan met echte personen achter het bedrijf. Skyscanner heeft als eerste organisatie het ‘converseren met bots’ geïntroduceerd. Via de Facebook Messenger bot kunnen mensen nu een vakantie boeken.