Must Read ensanne
15apr

Must Read #15

Afgelopen weken zijn weer interessante artikelen over social media en content marketing gepost. Hoe wordt Instagram ingezet in de hospitality & travel branche? Maar misschien nog wel belangrijker, hoe houdt je je bezoekers langer op je website? Op Facebook zit sinds kort een nieuwe livestream button, waarbij je live je video’s kunt delen. Ook benieuwd? Lees snel verder!

  • Instagram in de dierentuin als succes case: het verhaal van Burgers Zoo

Burgers Zoo vertelt over hun succesvolle content en het gebruik van Instagram. “En dat is het mooie van Instagram, de foto’s en video’s die onze bezoekers delen, weerspiegelen de daadwerkelijke beleving van onze bezoekers:

Lees het artikel


  • Inzet Instagram toerisme en hospitality is chaotisch

Uit onderzoek naar het gebruik van Instagram in toerisme en hospitality blijkt dat slechts 24% (!) van de bedrijven reageert op een vraag die gesteld wordt op hun eigen account. Maar vooral namen en logo’s zijn chaotisch bij toonaangevende toerisme en hospitality organisaties:

Lees het artikel


  • Website experiences: emotional persuasive design bij Booking.com

Dat beleving steeds belangrijker werd, dat wisten we al. Maar bij Booking.com staat nu zelfs de bestemming niet meer centraal, maar wat je op reis wil gaan beleven. De unieke passies en interesses van reizigers zijn de basis voor de nieuwe zoekmachine: ‘passion search’:

Lees het artikel


  • Content marketing om je bezoeker langer op je website te houden

Hoe zorg je ervoor dat de bezoekers die je hebt weten te genereren, ook kan verleiden om op je website te blijven en over te gaan tot conversie? In deze blog vind je vijf tips die je helpen bij een goede website contentstrategie:

Lees het artikel


  • Passagiers als contentmakers, de airport als belangrijke facilitator

Vliegvelden zijn niet meer alleen een plek om van A naar B te komen en dat proberen verschillende airports over de hele wereld goed duidelijk te maken. Airports zijn een standaard plek waar veel travelcontent gemaakt wordt. Benieuwd welke soorten content airports gebruiken?

Lees het artikel


  • Het creëren van off- en online beleving door virtual reality

In de vorige ‘must read’ hebben we het al over virtual reality gehad. Het fenomeen heeft de laatste maanden een enorme boost ervaren. Verschillende toeristische organisaties hebben hun voorbeelden in dit artikel gegeven hoe zij virtual reality willen gaan gebruiken. Een nieuwe vorm van promotie in de reisbranche?

Lees het artikel


  • Livestreamen via Facebook

Vanaf 6 april is het mogelijk om als Facebookgebruiker te livestreamen. Daarmee gaat Facebook de concurrentie aan met Periscope en Snapchat. Zou jij hierdoor langer online zijn op je Facebookaccount?

Lees het artikel

 

Missen we nog interessante stukken? Laat ze dan achter in een reactie!

 

OVER DE SCHRIJVER

Dianne de Kievit
Dianne struint iedere week het wereldwijde web af om ons op de hoogte te houden van de MUST READ artikelen. Dianne werkt als stagiaire bij ensanne.

Laat een bericht achter