Liberation Route als Holland City line
Vorige week vond de officiële lancering plaats van de Liberation Route Holland City Line. Gedeputeerden van de vier deelnemende provincies checkte met een speciale OV-kaart in op de Liberation Route lijn.
Nederland als een grote stad
Holland City is een nieuw concept van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) om Nederland internationaal op de kaart te zetten. In vergelijking met metropolen als Beijing en New York zijn de afstanden in Nederland heel klein. Door Holland als één city te positioneren ontstaat er een betere spreiding van het toerisme over het land. Sleutel hierbij zijn de thematische verhaallijnen zoals bloemen, water, design, Van Gogh en ook Liberation Route. Naast de verhaallijnen wordt ingezet op themajaren zoals in 2017 van Mondriaan tot Dutch Design.
“De manier waarop wij nu onze verhaallijnen presenteren, is niets nieuws voor Liberation Route: jullie doen dit immers al jaren. Eigenlijk is de Liberation Route een metrolijn ‘Avant la lettre’.” aldus Jos Vranken, directeur van het NBTC tijdens de lancering.
Holland.com: platform met miljoenen bezoekers
De internationale website Holland.com trekt maandelijks miljoenen bezoekers die Nederland willen gaan bezoeken. Een presentatie op deze site is voor Liberation Route en haar partners daarom een uitstekende toegang tot een miljoenenpubliek. In vijf verschillende talen wordt de content aangeboden op dit internationale podium. Deze content is vooral ingestoken om de bezoeker te inspireren. Intinery’s en lijstjes zijn verwerkt in prettig leesbare teksten die ook geoptimaliseerd zijn voor SEO.
Bekijk hier Liberation Route Holland City
Rol van ensanne
ensanne heeft het project Holland City voor Liberation Route bij aanvang gecoördineerd. Collega’s zijn na de grote lijnen aan de slag gegaan met de creatie van de content. Hier is tot slot een SEO-optimalisatie gedaan en is alle content vertaald.