Is Snapchat jouw nieuwe marketingtool?
Snapchat maakt sinds vorig jaar een enorme groei mee. Sinds de lancering in september 2011 mag Snapchat zich nu ook gaan rekenen tot een marketingtool. Met ruim 400 miljoen Snaps die er dagelijks verstuurd worden, is het bereik natuurlijk enorm! Maar is Snapchat ook iets voor jouw merk of bedrijf?
- Adverteren is (nog) niet mogelijk op Snapchat, maar grote bedrijven weerhoudt dat er niet van om een account aan te maken. Snapchat is razend populair onder de doelgroep 16-27 jaar.
Nog geen kennis met Snapchat gemaakt? Lees dan eerst hier alles over Snapchat en ontdek op welke manieren Snapchat gebruikt kan worden door bedrijven en merken. Lees verder
- Oke, je bent nu geïnteresseerd in Snapchat, wellicht is het wat voor je merk of bedrijf. Hoe gaat dit nu verder?
8 tips om snel maar doelgericht je doelgroep te bereiken en je eerste Snaps te versturen.
Lees verder
Snapchat & jouw merk
Welke behoeftes vervult Snapchat eigenlijk en richt het geen schade aan jouw zorgvuldig opgebouwde imago? Het past natuurlijk perfect in het plaatje: snel. Tegenwoordig moet iets direct overkomen of boeien, anders duurt het te lang en verliest men de aandacht.
Het mooie van Snapchat is, is dat het een ‘live verhaal’ is. Het is minder dan 24 uur geleden verstuurd en je kan er maximaal 10 seconden van genieten. Als merk kom je heel dicht bij de fans/doelgroep of geïnteresseerden, want zij moeten zelf aangeven of ze je Snaps willen volgen. Door Snaps naar de buitenwereld te versturen, stuur je de beleving van het merk rond!
Het nadeel van Snapchat is dat je geen conversie van verkrijgen uit het gebruik. Je kan meten hoeveel mensen het hebben gezien, maar niet hoe lang ze de moeite hebben genomen, of wat ze er van vonden. Dit moet dan weer via een ander medium, denk aan de Facebook pagina van het merk/product vermeld worden.
Maar om de de doelgroep kort het gevoel te geven dat ze aanwezig zijn op het feest, show of making of, is dit de ideale tool!
- Tot slot dan nog de laatste stappen om Snapchat in te zetten als onmisbare marketingtool!
Zoals geldt ook voor Snapchat, net zoals bij de inzet van ieder social media platform, dat het uitstralen van ‘persoonlijkheid’ en ‘authenticiteit‘ de basis is. Twee specifiekere handvaten om van Snapchat een succes te maken.
Lees verder